"Чудеса и хреновины! Передай дальше..." (pan_baklazhan) wrote,
"Чудеса и хреновины! Передай дальше..."
pan_baklazhan

Думка про Велику Російську Літературу, бабусін кисіль та аероплан Можайського

Тиждень тому мій старий ЖЖ-знайомець"старік Лобофф" раптом оживився і видав пост, на який мене вивели численні повідомлення на пошту - мовляв, про вас пишуть. Виявляється, "старік" реклямує мою персону в якості приличного интернет-автора" та навіть скромного гения завтрашнего дня", якого могли б читати його прихильники в ролі блогера з нашої сторони паркану. Звісно ж, "...это никак не будет Богемик. И тем более не Галковский. И не Волков. Даже не Астеррот. Уровень и близко не тот. Но - хотя бы свой собственный Лобов у вас тогда появится - и то дело. А уж на нынешнем-то безрыбье..." За шанс стати власним українським лобовим я красно подякував, обіцяв подумати та принагідно прореклямував своє свіже дітище "Всі спектри художнього мистецтва в еротиці" широкій лобівській аудиторії. (Бо в мене там, у спільноті, триває лагідна українізація - в чому я й бачу свою нинішню скромну місію).
Відтак, ще й поновив призабуте читання лобівських текстів, до одного з яких виношу сюди свій коментар, бо він вартий окремої теми. Коментар, як мені справедливо дорікнули, був не зовсім по темі поста, але то таке. Я часто дію за "правилом Ф. Кокошкі" - "пост не читай, сразу комментируй!". Отже,

моя усталена думка щодо Великої Російської Літератури:

"Самогордение своей вторичной (по отношению к мировой) литературой - одна из неотъемлемых составляющих русского характера. Даже вообще нечитающий русский всегда знает, что "Пушкин-Толстой-Достоевский!!!"

Однако есть проблема. Великая Русская Литература за последние лет с полста не дала миру ничего стоящего. Ну, если не считать Солженицина, который, разумеется, не совсем литература. Кто ныне есть сильный русский писатель? Пелевин, Сорокин, или может, сам Галковский? В общем, литература сия - из разряда "самолёт Можайского" - красиво, внушительно, но не летает.

Если чё, украинская литература таки да - слабая, провинциальная и неинтересная. Потому предпочитаю иностранных авторов, увы, в переводе."

Щодо сучукрліту - то тут мене навряд чи хтось переконає в зворотньому, хоча я чесно намагаюсь його час від часу читати, і навіть отримувати певне задоволення. (див, наприклад, Про «Карбід», який не вибухнув в місті Золтана Б. ) Можна й про нього потеревенити, але мова тут все ж про рос-літ. До якого, як я згодом зрозумів, сам ставлюся з любов'ю, по-перше, тому, що не володію в достатній якості іншими іноземними мовами, а по-друге, моё отношение к русской литературе сродни любви к условному "бабушкиному киселю" - вот ты с детства его полюбил, и искренне не понимаешь, отчего другие его категорически не пьют, предпочитая колу, смуззи или компот". Або, як казав колись їхній "нашё всьо" - "Привычка свыше нам дана - замена счастию она". Навіть, якщо ця звичка й шкідлива...

NB. І про літак (або ж "парольот") Можайського:

"...літальний апарат, спроектований і побудований російським морським офіцером Олександром Федоровичем Можайським в останній чверті XIX століття, перший в Росії та один з перших в світі літальних апаратів важчих за повітря, побудованих в справжню величину. Документів, які безпосередньо зафіксували хід випробувань літака Можайського, не збереглося. Також немає оригінальних креслень, точного опису, фотографій чи іншого зображення апарату. Невідома також точна дата випробувань, дослідники вказують на період між 1882—1885 роками. Перші відомості про літак з'явилися на межі XIX—XX століть. Основна інформація про паровий аероплан Можайського, була опублікована в російській Військовій енциклопедії в 1914 ріці. В ній містився короткий опис апарату оснащеного двома паровими двигунами, та було вказано, що апарат зазнав аварії при спробі зльоту, при цьому, він на короткий час відірвався від землі. Після невдалих випробовувань та аварії апарату, ніяких подальших робіт по розвитку цієї теми Можайським не велось. В радянські часи, в другій половині 1940—х років, в період кампанії «боротьби з космополітизмом» та «пошуку російських пріоритетів», тема літака Можайського набрала широкого розголосу. На основі післяжиттєвих публікацій про апарат Можайського, радянськими «дослідниками» видавались фальсифікації, спрямовані на перебільшення ролі А. Ф. Можайського в створенні літака як літального апарату, та основоположника світової авіації. Міф, про російський перший в світі літак, широко тиражувався в книгах, журналах, кіно. З'явились реконструкції схем літака, навіть були фальсифікації з портретом О. Ф. Можайського, за якого видавали зображення його сина. Більшість істориків авіації вважало літак Можайського другим в світі літаком, що відділилися від землі з людиною на борту — після літака Феликса дю Тампля, випробування якого відносять до 1874 року. При цьому визнавалося, що в обох випадках відриву сприяли зовнішні чинники, як розгін апарату під ухил та можливий порив вітру. В СРСР літак Можайського вважався першим літаком, що відділився від землі з людиною на борту (також за сприяння зовнішніх факторів). Починаючи з 1980—х років деякі радянські дослідники обґрунтовано засумнівалися в достовірності факту відділення літака Можайського від землі та його можливого польоту, продовжуючи при цьому вважати його першим в світі літаком, який спробували підняти в повітря з людиною на борту."

Tags: Интернет не ограничен рамками ЖЖ, Пан Баклажан, умные вещи
Subscribe

  • "І шенкєлєй, і шенкєлєй!"

    В етері наша рубрика "актуально-насущно", або "про Вовка промовка". Чудовий був фільм, до речі, тепер таких не знімають.…

  • В очікуванні Сторожових Птахів

    Мало до кого я відчуваю таку ж антипатію, як до паліїв трави та стерні. І тим не менш оця ініціатива викликає у мене змішані почуття: Полювання…

  • "Забути про Донбас!". Нарешті мене почули.

    Через шість років мене почули на найвищих щаблях влади. В 2015 писав*: "Донбас. Це архаїчне поняття з’явилося на початку 19-го століття,…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic
  • 3 comments